Regulile generale privind locul prestarii serviciilor sunt :
– Pe relatia B2B (persoana impozabila la persoana impozabila) regula este ca locul prestarii serviciilor este acolo unde persoana impozabila beneficiara isi are sediul activitatii economice.
– Pe relatia B2C (persoana impozabila la persoana neimpozabila) regula este ca locul prestarii serviciilor este acolo unde prestatorul isi are sediul activitatii sale economice.
Exista binenteles si exceptii de la aceste reguli . Sunt evidentiate in codul fiscal 3 categorii de exceptii.
In acest articol vom prezenta Categoria 1 de exceptii (art 133.(4)) – se refera atat la B2B cat si la B2C
a) prestările de servicii efectuate în legătură cu bunurile imobile – exceptia este ca locul prestarii este locul unde sunt situate bunurile imobile.
Exemple de astfel de servicii:
• serviciile prestate de experţi şi agenţi imobiliari;
• cazare în sectorul hotelier sau în sectoare cu funcţie similară, precum tabere de vacanţă sau locuri amenajate pentru camping;
• acordare de drepturi de utilizare a bunurilor imobile;
• servicii de pregătire şi coordonare a lucrărilor de construcţii;
• serviciile prestate de arhitecţi şi de societăţile care asigură supravegherea pe şantier;
b) transportul de călători – locul prestarii este locul unde se efectuează transportul, în funcţie de distanţele parcurse.
c) serviciile principale şi auxiliare legate de activităţi culturale, artistice, sportive, ştiinţifice, educaţionale, de divertisment sau alte activităţi similare, cum ar fi târgurile şi expoziţiile, inclusiv serviciile prestate de organizatorii acestor activităţi – locul este cel al prestării efective a acestor servicii;
d) serviciile de restaurant şi catering, cu excepţia celor prestate efectiv la bordul navelor, al aeronavelor sau al trenurilor pe parcursul unei părţi a unei operaţiuni de transport de călători efectuate în cadrul Comunităţii- locul prestării efective;
e) închirierea pe termen scurt a unui mijloc de transport – locul unde mijlocul de transport este pus efectiv la dispoziţia clientului.
Prin termen scurt se înţelege posesia sau utilizarea continuă a mijlocului de transport pe o perioadă de maximum 30 de zile şi, în cazul ambarcaţiunilor maritime, pe o perioadă de maximum 90 de zile;
f) serviciile de restaurant şi catering furnizate efectiv la bordul navelor, al aeronavelor sau al trenurilor în timpul unei părţi a unei operaţiuni de transport de călători efectuată în Comunitate – locul de plecare a transportului de călători.
Parte a unei operaţiuni de transport de călători efectuată în Comunitate înseamnă acea parte a operaţiunii efectuate, fără escală în afara Comunităţii, între punctul de plecare şi punctul de sosire a transportului de călători. Punctul de plecare a unui transport de călători înseamnă primul punct stabilit pentru îmbarcarea călătorilor în interiorul Comunităţii, dacă este cazul, după o oprire în afara Comunităţii. Punctul de sosire a unui transport de călători înseamnă ultimul punct stabilit pentru debarcarea în interiorul Comunităţii a călătorilor care s-au îmbarcat în Comunitate, dacă este cazul înaintea unei opriri în afara Comunităţii. În cazul unei călătorii dus-întors, traseul de retur este considerat o operaţiune de transport separată.
[…] continuarea articolelor Exceptii de la regula privind locul prestarii serviciilor –categ 1 si Exceptii de la regula privind locul prestarii serviciilor –categ 2, prezentam ultima categorie […]
[…] cum mentionam in articolul Exceptii de la regula privind locul prestarii serviciilor – categ 1 exista 3 categorii de exceptii legate de locul prestarii […]